Guziki

Przedmiot działalności i kompetencje

Przedmiot działalności przedszkola:

  1. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym w  szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz.U. z dnia 15 stycznia 2009 r.) .
  2. Zasadniczym celem oddziaływań działań edukacyjno - wychowawczych jest stworzenie każdemu dziecku optymalnych warunków do:
    • podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
    • współdecydowania o tym, co dzieje się w najbliższym otoczeniu
    • podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
    • przeżywania osobistych sukcesów, porażek, a także konsekwencji swoich zachowań dokonywania samooceny własnych możliwości odreagowania przeżywanych napięć i emocji
    • rozwijania twórczej postawy wobec stawianych do rozwiązania problemów edukacyjnych
    • podejmowanie działań o charakterze procesu mających na celu wdrażanie dziecka do:
      • szeroko pojmowanej samodzielności
      • podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
      • ustalania, formułowania i respektowania norm współżycia w grupie rówieśników
      • poszanowania potrzeb drugiego człowieka
      • podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
      • dochodzenia do kompromisów i ustalania wspólnych decyzji w grupie
      • współdziałania z rówieśnikami zgodnie z przyjętymi regułami
      • współdecydowania i współorganizowania otoczenia dziecka
      • dokonywania samooceny własnego i cudzego zachowania
      • ponoszenia określonych konsekwencji swojego postępowania.
  3.  Celem oddziaływań przedszkola jest:
    • wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynność i intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;
    • budowanie sytemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
    • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
    • rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
    • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
    • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną;
    • zachęcanie do uczestnictwa w grach i zabawach sportowych;
    • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
    • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
    • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
    • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
  4.  Realizowanie zadań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, oraz:
    • prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka;
    • zapewnienie opieki i organizowanie środowiska przyjaznego, bezpiecznego i zdrowego dla dziecka;
    • uwzględnianie indywidualnych potrzeb , troska o zapewnienie równych szans,
    • umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesów;
    • stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów,
    • podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie;
    • rozwijanie wrażliwości moralnej , poczucia dobra i zła;
    • kształtowanie umiejętności obserwacji , ułatwienie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym,
    • kulturowym i technicznym;
    • rozwijanie wrażliwości estetycznej , tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
    • stworzenie dzieciom warunków realizacji zadań związanych z wychowaniem estetycznym(edukacja teatralna ,plastyczna, muzyczna) poprzez:
      • dostarczanie dzieciom wzorów pięknej mowy polskiej , oglądanie przedstawień granych przez aktorów w teatrze oraz na terenie przedszkola, słuchanie recytacji wierszy , słuchanie słuchowisk, baśni itp.;
      • zachęcanie dzieci do własnej twórczości słownej ,plastycznej, muzycznej;
      • organizowanie różnorodnych zabaw i ćwiczeń twórczych ( ożywianie ciała, przestrzeń, rytm, koncentracja uwagi, oddychanie, rozwijanie wyobraźni, relaks);
      • organizowanie przedstawień teatralnych dla dzieci z środowiska lokalnego;
      • zachęcanie do udziału w konkursach plastycznych, teatralnych, muzycznych organizowanych w regionie.
    • rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć;
    • zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego , bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych;
    • kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie sprawności ruchowej;

Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

12-05-2015 - Uwzględnienie wytycznych WCAG 2.0.

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 320